05.04.2024
Piše: Anita Merkl Bognar, Head of PR Communication, Akterpublic
Podcast je prvotno kao format nastao „za slušanje“ dakle samo u zvučnom obliku, no njegova popularnost je vrlo brzo dobila karakteristike Youtube platforme, tako da danas većina podcasta ne sadrži samo audio zapis, već i video.
Je li ovo zlatno doba podcasta?
Iako su podcasti doživjeli procvat popularnosti u posljednjem desetljeću, a postoje i mnogo duže od toga, možda upravo sada prolaze kroz svoje zlatno doba. Prema Spotify-u, platformi s najviše podcast slušatelja, u svijetu postoji preko 5 milijuna podcasta sa 70 milijuna epizoda.
Jeste li i vi slušatelji podcasta?
Podcast možda još nije medij masovnog tržišta, ali je profil publike koja sluša podcaste zanimljiv i brendovima oglašivačima, kao i PR i marketinškim strušnjacima.
Portal Demand Sage predviđa kako će tijekom ove godine broj slušatelja premašiti 500 milijuna!
Procjenjuje se da je otprilike pola slušatelja podcasta u dobi između 12 do 34 godine. Značajan rast podcasta događa se i u dobnoj skupini od 35 do 54 godine, pa možemo zaključiti da podcast kao komunikacijska forma ima svoju publiku neovisno o godinama – slušaju ga svi! Varijacije čini samo sadržaj.
Izvor: Spotify.com
Ljudi svih dobnih skupina smatraju podcaste prikladnim formatom kada putuju na posao, šeću psa, u teretani ili obavljaju svakodnevne zadatke kod kuće, poput čišćenja.
„Neobavezno slušanje“ podcasta na smartfonu, računalu, laptopu, u automobilu ili bluetooth zvučniku, čini ga lako dostupnim i jednostavnim.
Zanimljivo je da čak 22% ljudi sluša podcast tijekom vožnje automobila. Kada je riječ o uređajima, čak 79% ljudi podcast sluša na mobitelu.
Podcast je danas nezaobilazan format u digitalnoj komunikaciji
Nekoliko je razloga koji podcast čine takvim. Riječ je prije svega o audio ili video datotekama koji se mogu pronaći bilo gdje na internetu, a i mogu se skinuti i slušati ili gledati isto tako preko raznih uređaja, bez obzira gdje se nalazite.
Najpopularniji autori podcasta svoje epizode objavljuju na svim platformama – YouTube, TikTok, Facebook, kao i na „specijaliziranim“ web-stranicama i aplikacijama, poput Spotifya, Apple Podcasta, i Amazon Musica.
Baš zato je podcast idealan za aktivne osobe, one koje su uvijek u žurbi – sadržaju se može pristupiti u bilo koje doba dana s bilo koje lokacije.
Osobniji pristup i neformalnija komunikacija koja se koristi u podcastu pomažu u tome da se brend lakše predstavi ciljanoj publici, pa je posljedično tome i sama angažiranost publike veća.
Neki ga nazivaju “ogoljenim” formatom, gdje nema puno uređivanja izrečenog sadržaja. Podcast se jednostavno događa! Najčešće spontano! To je forma u kojoj do izražaja dolaze osobnosti, emocije, humor sugovornika….
Postoji i Međunarodni dan podcasta!
O popularnosti ove forme u prilog ide i podatak da se svake godine posljednjeg dana u rujnu podcasteri i vjerni slušatelji okupe u virtualnoj proslavi Međunarodnog dana podcasta.
Pod #InternationalPodcastDay možete se upoznati s nekima od aktivnosti kojima mnogi obilježavaju ovaj dan.
Jeste li i vi među njima?!