16.05.2022

Employer branding postala je jedna od najaktualnijih tema u komunikaciji

Novi način privlačenja budućih zaposlenika

Piše: Anita Merkl Bognar, Head of PR and Digital Communication

Trenutno jedna od važnijih aktivnosti svake tvrtke zasigurno je employer branding. I kao tema, employer brending postaje sve aktualnija i potrebnija. Integrirana unutar poslovne strategije, bilo da se radi o manjim ili većim kompanijama, nužnost kreiranja employer branding strategije je neupitna.

Iako ga možda nisu svjesni ni ne ulažu u njegovo poboljšanje, employer branding, odnosno izgradnja imidža poželjnog poslodavca, trebao bi biti prisutan u svim organizacijama, tim više jer su izazovi oko zadržavanja radne snage i privlačenje novih talenata, postali sve zahtjevniji.

Attracting new emoloyees
Zaposlenici = Ambasadori

Brendiranje ne mora uvijek biti orijentirano na proizvod. Danas je vidljivo kako na brend i imidž kompanije utječu i zaposlenici. Zadovoljan zaposlenik idealan je ambasador kompanije, jer vjerodostojno jača postojeći imidž i povećava poželjnost rada u određenoj organizaciji.

Zadovoljni i angažirani zaposlenici pridonose boljem radnom okruženju, prenose pozitivne dojmove i priče o organizaciji, ne samo krugu svojih poznanika, već i virtualno široj zajednici putem svojih profila na društvenim mrežama.

Employer branding, happy employees
Kojim sadržajem možemo privući nove zaposlenike u svoje radno okruženje?

Jasan sadržaj kojim naglašavamo ono što naša kompanija zaista jest, ili ono što nas čini drugačijima od konkurencije, naša organizacijska kultura, radna svakodnevica, predstavljanje zaposlenika i sl., samo su neke od ključnih tema za prezentiranje kompanije potencijalnim kandidatima.

Možemo ih ubrojiti u odgovarajuće vrijednosti, odnosno employee value proposition (EVP), preduvjet koji nam definira prednosti koje zaposlenik dobiva u zamjenu za vještine, sposobnosti i iskustvo koje donose u tvrtku. Isticanje vrijednosti kompanije utječe na izdvajanje od konkurencije i na veći broj prijava kvalificiranijih kandidata za novo radno mjesto.

EVP se može komunicirati koristeći različite alate i kanale komunikacije, od internetske stranice, društvenih mreža i newslettera do meet upova u organizaciji ili konferencija na kojima organizacija sudjeluje.

Društvene mreže su glavni kanal za traženje posla

Kako na drugim tržištima, tako i na tržištu rada globalizacija je ostavila traga. Oglase za posao danas je moguće, osim na portalima, pronaći na društvenim mrežama, poput LinkedIn. Prema podacima ove društvene mreže, čak 75% kandidata  u potrazi za poslom istražuje informacije o tvrtki prije nego što se prijavi za otvorenu poziciju. Njih 52% će najprije pogledati internetske stranice tvrtke, a zatim njezine profile na društvenim mrežama. To je osobito izraženo kod mlađih generacija, Millennialsa, jer su za 70% njih, po podacima LinkedIn-a, upravo društvene mreže prvi su izbor alata za traženje posla.

Ima li employer branding budućnost?

Itekako! U budućem razvoju employer brandinga očekuje nas daljnji razvoj konkurentnosti između kompanija s ciljem osvajanja najboljih zaposlenika. Time su osigurane dugoročne potrebe za novim kandidatima s još boljim znanjima i iskustvom.

* https://www.workfront.com/blog/the-5-building-blocks-of-an-effective-brand-promise