16.05.2022
Piše: Anita Merkl Bognar, Head of PR and Digital Communication
Trenutno jedna od važnijih aktivnosti svake tvrtke zasigurno je employer branding. I kao tema, employer brending postaje sve aktualnija i potrebnija. Integrirana unutar poslovne strategije, bilo da se radi o manjim ili većim kompanijama, nužnost kreiranja employer branding strategije je neupitna.
Iako ga možda nisu svjesni ni ne ulažu u njegovo poboljšanje, employer branding, odnosno izgradnja imidža poželjnog poslodavca, trebao bi biti prisutan u svim organizacijama, tim više jer su izazovi oko zadržavanja radne snage i privlačenje novih talenata, postali sve zahtjevniji.
Brendiranje ne mora uvijek biti orijentirano na proizvod. Danas je vidljivo kako na brend i imidž kompanije utječu i zaposlenici. Zadovoljan zaposlenik idealan je ambasador kompanije, jer vjerodostojno jača postojeći imidž i povećava poželjnost rada u određenoj organizaciji.
Zadovoljni i angažirani zaposlenici pridonose boljem radnom okruženju, prenose pozitivne dojmove i priče o organizaciji, ne samo krugu svojih poznanika, već i virtualno široj zajednici putem svojih profila na društvenim mrežama.
Jasan sadržaj kojim naglašavamo ono što naša kompanija zaista jest, ili ono što nas čini drugačijima od konkurencije, naša organizacijska kultura, radna svakodnevica, predstavljanje zaposlenika i sl., samo su neke od ključnih tema za prezentiranje kompanije potencijalnim kandidatima.
Možemo ih ubrojiti u odgovarajuće vrijednosti, odnosno employee value proposition (EVP), preduvjet koji nam definira prednosti koje zaposlenik dobiva u zamjenu za vještine, sposobnosti i iskustvo koje donose u tvrtku. Isticanje vrijednosti kompanije utječe na izdvajanje od konkurencije i na veći broj prijava kvalificiranijih kandidata za novo radno mjesto.
EVP se može komunicirati koristeći različite alate i kanale komunikacije, od internetske stranice, društvenih mreža i newslettera do meet upova u organizaciji ili konferencija na kojima organizacija sudjeluje.
Kako na drugim tržištima, tako i na tržištu rada globalizacija je ostavila traga. Oglase za posao danas je moguće, osim na portalima, pronaći na društvenim mrežama, poput LinkedIn. Prema podacima ove društvene mreže, čak 75% kandidata u potrazi za poslom istražuje informacije o tvrtki prije nego što se prijavi za otvorenu poziciju. Njih 52% će najprije pogledati internetske stranice tvrtke, a zatim njezine profile na društvenim mrežama. To je osobito izraženo kod mlađih generacija, Millennialsa, jer su za 70% njih, po podacima LinkedIn-a, upravo društvene mreže prvi su izbor alata za traženje posla.
Itekako! U budućem razvoju employer brandinga očekuje nas daljnji razvoj konkurentnosti između kompanija s ciljem osvajanja najboljih zaposlenika. Time su osigurane dugoročne potrebe za novim kandidatima s još boljim znanjima i iskustvom.
* https://www.workfront.com/blog/the-5-building-blocks-of-an-effective-brand-promise