20.03.2024

JEDNO JE JASNO – VOLIMO GLEDATI TELEVIZIJU!

Piše: Akterpublic

U Hrvatskoj gledanost televizije ostaje stabilna unatoč globalnom trendu opadanja popularnosti gledanja televizije

U Hrvatskoj je televizija još uvijek nezaobilazni dio svakodnevnog života za većinu stanovništva. Fascinantno je što čak 68,27% ljudi svakodnevno sjedne pred maleni ekran, a neki čak više puta dnevno, tražeći zabavu, informacije ili jednostavno bijeg od svakodnevnih briga.

Tko su najvjerniji gledatelji televizije?

Istraživanja pokazuju da s godinama raste i interes za televizijskim programom – stariji ljudi često više vole uživati u sadržajima na ekranu. Usprkos sve većoj popularnosti streaming servisa diljem svijeta, u Hrvatskoj ti servisi još nisu toliko široko prihvaćeni.

Zanimljivo je primijetiti da što su primanja manja, to je vjerojatnije da će se više vremena provesti pred televizorom. Za mnoge, televizija je pristupačan i jeftin način zabave i bijega iz stvarnosti. Kada gledamo podjelu prema spolu, istraživanja pokazuju da žene obično provedu nešto više minuta dnevno pred ekranom u usporedbi s muškarcima.

Izvor: AGB Nielsen (uključeno gledanje uživo; ciljna skupina Total Individuals)

Gotovo pola svog slobodnog vremena provedemo pred TV ekranom!

Prosječna osoba u Hrvatskoj provodi oko 4 sata i 20 minuta dnevno gledajući televiziju. Kada bi stavili u omjer s vremenom u danu kojeg provedemo spavajući ili na poslu, to bi značilo da gotovo pola slobodnog vremena jedan Hrvat provede pred ekranom. To je tek neznatno manje nego što je to bilo tijekom pandemije, što nam objašnjava da je televizija i dalje ključni izvor zabave i informacija za mnoge.

Kada je riječ o omiljenim emisijama, humoristične serije, informativni programi, lifestyle emisije te reality showovi su među najgledanijima. To otkriva da Hrvati vole raznolikost u televizijskom sadržaju, tražeći nešto što će ih nasmijati, informirati ili jednostavno opustiti.

Koje TV kanale gledamo?

Kada zavirimo u svijet gledanosti kanala, otkrivamo pravu slagalicu preferencija gledatelja. Nova TV drži vrh ljestvice s najvišim udjelom u gledanosti među TOP 15 kanala u sva tri razmatrana perioda. Odmah nakon Nove TV, nalazi se HTV1, a zatim slijedi RTL, čineći trojac koji dominira televizijskim prostorom.

No, svijet gledanosti kanala nije statičan kao slika na zidu. On je poput žive tvari, uvijek u pokretu i promjeni. Doma TV je zauzela četvrto mjesto u prošloj godini, no u prvih par mjeseci ove godine to mjesto preuzima HTV2.

Drugi dio liste donosi dinamičnu sliku gdje poredak kanala nije tako predvidljiv. Dok se RTL Kockica, N1 i Nickelodeon drže stabilno, ostali kanali se izmjenjuju na temelju svojeg programskog sadržaja. Tako je, primjerice, u veljači 2023. Arena Sport 1 ušao na listu, vjerojatno donoseći sa sobom dozu sportskog uzbuđenja i adrenalina u svijet televizijskih programa.

Ova fluidnost pokazuje da gledatelji uvijek traže nešto novo i uzbudljivo, spremni da promijene kanal u potrazi za onim što najbolje odgovara njihovim trenutačnim željama i interesima.

Televizija ostaje važan dio našeg svakodnevnog života

Dublji pregled gledanost televizije u Hrvatskoj otkriva duboku povezanost gledatelja s tradicionalnim medijem, televizijom. Unatoč globalnom trendu opadanja popularnosti televizijskog gledanja, Hrvatska pokazuje stabilnost u svojoj gledanosti, s prepoznatljivom preferencijom za određene kanale i sadržaje.

S obzirom na tehnološki napredak i sve veću dostupnost streaming servisa, zanimljivo je promatrati kako televizija i dalje ostaje važan dio svakodnevnog života mnogih Hrvata, pružajući im zabavu, informacije i osjećaj povezanosti s vanjskim svijetom.