12.02.2021
Piše: Anita Merkl Bognar, Head of PR & Digital Communication
Neminovno je da pandemija koronavirusa utječe na svaki dio našeg života, od načina na koji trošimo vrijeme, do prioriteta koje imamo i načina na koji trošimo novac. Naravno, takva se situacija posljedično odražava i na tržište oglašavanja, kao i na niz drugih sektora. Ograničenja i Covid mjere, ubrzali su digitalizaciju naših navika, efikasnost i prilagodljivost su imperativ, pa se veliki dio oglasnih budžeta preusmjerio na digitalne kanale.
Krajem 2020. godine Forbes je sastavio predviđanja vodećih svjetskih marketinških agencija o potencijalnom rastu globalnog tržišta oglasa u 2021. godini. S obzirom da je digitalni marketing pokazao najveću imunost na Covid-19, usuglašeno je mišljenje da će digitalno oglašavanje rasti brže od tradicionalnih oblika oglašavanja, te da će ono zabilježiti rast od minimalno 10% u odnosu na prethodnu godinu.
Tko će najviše uprihoditi od oglašavanja?
Kako piše portal ictbusiness.info online oglasi činit će 52 posto ukupnih prihoda od oglašavanja na svjetskoj razini u 2021. godini, pri čemu će polovica potrošnje na internetsko oglašavanje dolaziti iz Sjedinjenih Američkih Država. Isti izvor navodi da se televizijskom oglašavanju predviđa pad – sa 184 milijarde dolara u 2018. na prognoziranih 180 milijardi u 2021. Istovremeno, oglasi u tiskanim medijima su na 70 milijardi dolara kombinirano u cijelom svijetu, a 2007. su bili na rekordnih 164 milijarde, dok bi radio u 2021. godini trebao rasti za jedan posto na godišnjoj razini.*
Predviđa se i porast oglašavanja u kinu, čemu će svakako pridonijeti i objave dugo očekivanih, a odgođenih hit filmova, poput Jamesa Bonda. Održavanje odgođenih Olimpijskih igara u Tokiju, koje bi se trebale održati u ovoj godini, vjerojatno će dati poticaj sportskom oglašavanju.
Obećavajuća budućnost oglašavanja na društvenim mrežama
Očekivano, oglašavanja na društvenim medijima nastavit će rasti. Međutim, zanimljivo je da, unatoč velikoj popularnosti TikTok-a (po nekim podacima TikTok bi do kraja ove godine trebao premašiti broj od 1,2 milijarde aktivnih korisnika), samo 14% oglašivača namjerava u 2021. godini povećati svoje proračune za taj kanal, što ga čini drugom najmanje prioritetnom platformom društvenih medija nakon Snapchata (4%). Najveća ulaganja trebao bi bilježiti Instagram, čak 61% brendova planira povećati svoje proračune za ovu platformu u 2021. godini. Facebook je na drugom mjestu (46%), a slijedi YouTube na trećem mjestu (45%). **
Svoj položaj će ojačati i influencer marketing, koji se prošle godine snažno povećao, čemu su značajno pridonijeli lockdown situacija i preusmjeravanje kupaca u Internet trgovine. Prikaz autentičnog iskustva kupovine i prenošenja željene poruke pomoću influencera, ove će godine privući još više pažnje, te postaje nezaobilazni dio marketinških kampanja.
Odnosi s javnošću tijekom 2020. morali su se izboriti za svoj dio kolača kroz prilagodbu novom načinu rada i uz osmišljavanje novih načina komuniciranja. Važnosti stručnjaka za odnose s javnošću pridonijela je pandemija, a u smjeru savjetodavne uloge očekuje se i dalje snažno uključivanje PR-a u sve sfere marketinškog djelovanja.
Interaktivnost oglašavanja je imperativ!
Pandemijska situacija ojačala je naviku provođenja vremena na pametnim telefonima i raznim mobilnim aplikacijama, porasla je sklonost online kupovanju i kod onih potrošača koji to nisu prije prakticirali.
Interaktivni sadržaji i inovativni načini oglašavanja, stoga će samo potencirati svoju poziciju i ubuduće u svijetu oglašavanja, a to posljedično zahtijeva i prilagođeni sadržaj oglasne poruke.
Jeste li prilagodili svoje planove tome?:)
*Izvor: ictbusiness.info; ** Izvor: econsultancy.com