18.02.2021

Instagram vs TikTok – challenge

Piše: Akterpublic

Prošla je godina u svakom pogledu bila prepuna izazova i pamtit ćemo je po mnogočemu. Ako se osvrnemo samo na društvene mreže, svakako se prvo nameće rast TikToka, koji nije zaobišao ni Hrvatsku, a vrijeme lockdowna potaknulo je veću konzumaciju društvenih mreža i digitalnog sadržaja.

TikTok je društvena mreža koja je nastala u Kini 2016. godine, a u ožujku 2020. godine postala je aplikacija s najviše preuzimanja, s više od 115,2 milijuna instalacija. *

Iako 89% marketinških stručnjaka kaže da je Instagram najvažniji kanal za influencer marketing, TikTok je u kratkom vremenu postao jedna od najpopularnijih svjetskih platformi i sve veća platforma za influencere. **

Tko su korisnici Instagrama i TikTok-a?

Korisnici Instagrama pripadaju generaciji Y (millennials) te je 57% korisnika između 25 i 30 godina. S druge strane korisnici TikTok-a pripadaju generaciji Z (baby boomers) i 41% korisnika je između 16 i 24 godine. ***

**** Izvor: brid.tv

Instagram Reels i TikTok

Kako bi odgovorio novim izazovima i društvenoj mreži koja je privukla mlađe generacije, Instagram je lansirao Reels – u kojem korisnici mogu kreirati vlastiti video sadržaj.  

Korisnici TikTok-a također su pripadnici mlađih generacija i vrlo su vješti u kreiranju atraktivnog sadržaja, kao i vještinama editiranja videa.

Kada govorimo o Instagramu, koji je provjereni kanal kojim brendovi dopiru do ciljane publike kako bi joj približili svoje proizvode i usluge. 79% brendova koristi mogućnosti Instagrama za svoje influencer marketinške kampanje. Također, Instagram oglašivačima nudi alate pomoću kojih mogu doprijeti do ciljane publike na temelju dobi, spola, mjesta i različitih interesa. Uz to, tu je jasna mogućnost ostvarivanja konverzije putem dodavanja linkova te marketplace-a. *****

S druge pak strane, kada govorimo o TikTok-u, znamo da je on platforma isključivo za video sadržaj. Ako imate sadržaj ili proizvod zanimljiv za mlađu populaciju i možete ga predstaviti na zabavan i originalan način, TikTok je platforma koja vam može pomoći u tome. Kao i na Instagramu, relevantni hashtagovi od velike su važnosti ako želite da vaš sadržaj dođe do željene publike. TikTok u Hrvatskoj još uvijek ne nudi mogućnost oglašavanja, no vjerujemo da će i ta opcija biti dostupna za oglašivače.

I na kraju tko pobjeđuje u ovom izazovu?

Teško je proglasiti pobjednika u ovom izazovu -obje društvene mreže imaju svoju publiku. Prije nego što se odlučite koju ćete društvenu mrežu koristi za svoju influencer marketing kampanju, važno je znati bitne razlike između ove dvije društvene mreže –  i Instagram i TikTok mogu odnijeti napredak ako se koriste na ispravan način te ako se obraćamo ciljanoj publici. Kao i uvijek važno je odrediti najbolju strategiju i odabrati najbolje načine komuniciranja kojima ćemo se obratiti ciljanoj publici. Kako smo već naveli, Instagram je meka za influencere i važan kanal za influencer marketing, ali i TikTok nudi svoje mogućnosti u tom pogledu.

*Izvor: mediakix.com; ** Izvor: mediakix.com

*** Izvor: brid.tv; ***** Izvor: instargam-tiktok.com

Akterpublic