11.05.2022

Digitalni vs tradicionalni marketing

Digitalni ili tradicionalni marketing? Ili možda oboje?

Piše: Paola Mužić, Junior Digital Media & PR Specialist

Je li se bolje koristiti isključivo tradicionalnim ili digitalnim marketingom, ili kombinirati oboje? Hoće li digitalni marketing u potpunosti zamijeniti tradicionalni? Ima li u današnje doba smisla ulagati u tradicionalni oblik oglašavanja? Pitanja su koja se često pojavljuju u svijetu marketinga, a sve su češći predmet mnogih rasprava i blogova. Naš odgovor slijedi u nastavku stoga krenite s čitanjem i postanite mudriji za još jedan blog!

digitalni marketing, digitalna era
Živimo u digitalnoj eri

Naši prijašnji blogovi ističu nužnost i prednosti digitalnog marketinga i bez daljnjeg važnost digitalnog marketinga raste iz dana u dan, usudimo se reći i iz sata u sat. Živimo u digitalnoj eri gdje online okruženje značajno utječe na ponašanje potrošača. Gotovo je nemoguće u današnje vrijeme jednoj tvrtki poslovati bez da je digitalno prisutna. No, iako je nova era komunikacije stigla, stručnjaci sugeriraju da tvrtke ne smiju zanemariti tradicionalne metode. Optimalno rješenje je stapanje digitalnog marketinga s tradicionalnim što ujedno povećava vjerojatnost postizanja zadanih ciljeva.

Zašto spoj tradicionalnog i digitalnog marketinga?

I tradicionalni i digitalni marketing imaju svoje prednosti i mane, koju vrstu oglašavanja je bolje koristiti ovisit će o mnoštvo različitih čimbenika. Osnovno pitanje koje se postavlja pri odabiru kanala oglašavanja je kome je naša kampanja namijenjena. Primjerice kada su naša ciljna skupina pripadnici generacije Z, onda ćemo daleko uspješnije rezultate postići koristeći se alatima digitalnog marketinga. Suprotno tome, ako je naš cilj doprijeti do osoba starije dobi, primjerice umirovljenika, tada će nam kanali tradicionalnog marketinga biti prvi odabir. Zaključno, radimo li kampanju u kojoj je naša ciljna skupina šarolika tada je spoj tradicionalnog i digitalnog marketinga siguran put do uspjeha.

Tradicionalni marketing je i dalje must

Istraživanja su pokazala kako su ljudi starije dobne skupine i dalje odani televiziji, radiju, novinama, što je logično jer većina njih ni ne posjeduje pametne telefone. Također, smatra se da kod tradicionalnog marketinga možemo brže prepoznati rezultate i da takve kampanje imaju dužu vidljivost, npr. billboardi. U Hrvatskoj većina stanovnika, točnije 83% građana, gleda televiziju svaki dan što ukazuje na činjenicu da je tradicionalni marketing itekako must u svijetu marketinga.*

TV oglašavanje, gledanje televizije
I za kraj..

Da zaključimo, vrijeme provedeno na internetu kao i samo korištenje istog je u stalnom porastu i digitalni marketing je definitivno budućnost. No, ulaganju u tradicionalni marketing i dalje nije došao kraj, naprotiv ono je neophodno. Stoga, za kvalitetan marketinški plan i za stvaranje jakih odnosa s potencijalnim klijentima i kupcima potrebno je spojiti obje metode oglašavanja. Ako i dalje ne znati koji oblik najbolje odgovara vašem poslovanju, tada je pravo vrijeme da nam se obratite jer u našoj agenciji imamo specijaliste i za digitalni i za tradicionalni marketing 😉

* Izvor: AGB Nielsen