01.03.2022
Piše: Dario Stajčić, Senior Social Media Specialist
Live stream po live stream…vrtim….
Završetkom 2021. te ulaskom u 2022. mnoge tehnološke kompanije su najavile izmjene na svojim platformama. Među njima, naravno, najveća promjena koju treba istaknuti se dogodila u listopadu 2021. – promjena imena Facebook grupacije u META-u (Metaverse). Ovim rebrandingom META-a se odlučila na okretanje novog lista te pokušaj brisanja loših iskustava iz prošlosti (među najpoznatijima bio je Cambridge Analytica), no u ovom članku se nećemo osvrtati na rebranding već na neke nove promjene na platformama. Iz „tehničkog“ aspekta proći ćemo sve najvažnije novosti koje će utjecati na daljnje korištenje njima.
U ovom tekstu sumirat ćemo novosti iz 2021. i 2022. koje će biti izrazito važne za razvoj digitalnih društvenih platformi. Ovaj popis može vas postaviti u poziciju da unaprijed razmišljate o svom sadržaju, načinima komunikacije te strategiji na društvenim mrežama. Stoga, provjerite što smo sve istakli.
VIDEO I AUDIO NA DIGITALU U KONSTANTNOM PORASTU
Još prošle godine moglo se primijetiti da je video kao format i dalje dominantan te u sve većem porastu. Statista.com donosi da čak 73% marketingaša koristi livestream video, a da 54% organizacija koristi video formate na landing pagevima. Kako portal Social Media Today donosi, Facebook gaming (dio Facebooka za streaming igara) je u trećem kvartalu 2021. ostvario veći broj pogledanih sati od YouTubea. Zanimljivo je to gledati iz perspektive da su na Facebooku većinom „starije generacije“ dok je u jednom kvartalu po brojkama bolji od jedne od glavnih platformi „mlađih generacija“, YouTubea. Međutim, uz video, veliki napredak na digitalnim platformama ostvario je i sam audio. Društvene mreže donose razne nove opcije, a može se vidjeti kako se one najveće žele pozicionirati kao važan faktor u streaming industriji (kroz razne opcije za gaming stream ili opcije za kreiranje podcasta).
Predstavljamo vam nekoliko posljednjih opcija na društvenim mrežama koje će biti važni čimbenici za razvoj tih platformi u streamingu:
LinkedIn Audio Rooms
Nakon odličnih rezultata s LinkedIn Live Eventsima (150% rast na godišnjoj razini), najveća poslovna mreža odlučila se na testiranje nove opcije – LinkedIn Audio Rooms. Takozvane audio sobe, najavljene su u siječnju 2022., a one će služiti kao centar za live streaming – unutar kojega će se moći pokretati audio i video liveovi. Ovim potezom LinkedIn pokazuje kako se želi širiti u smjeru digitalnih, virtualnih i live rasprava te evenata.
Instagram Rooms
IG Rooms opcija je gdje se u jednom Instagram Liveu može spojiti čak četiri osobe. U doba sve manje povezanosti uživo zbog raznih korona mjera, META-a je shvatila da treba proširiti svoju mogućnost na javljanje, odnosno GO live s više osoba/profila. Kako su razni događaji, konferencije, predstavljanja novih proizvoda i press konferencije odgađani zbog korona mjera, Instagram je uveo novu opciju (u ožujku 2021.) koja je bila odličan način kako digitalno predstaviti neku novost ili kreirati neki događaj – bilo to predstavljanje proizvoda, streamanje webinara ili nešto treće. U svakom slučaju, IG Rooms odličan je kanal za isprobati u kampanji.
Facebook Podcast
Facebook je u lipnju 2021. odlučio lansirati novu opciju na Facebook pagevima, Facebook podcast. Podcast je relativno nova opcija unutar stranice koju možete dodati kao zasebnu kategoriju na vašem pageu. Na početku svi kreatori kako bi mogli dodati podcast kao opciju moraju potvrditi vlasništvo nad jednim podcastom. Iste mogu u budućnosti izbrisati, a postojat će i mogućnost dodavanja zasebnog Podcast gumba. Tako će korisnici moći pratiti svoje najdraže podcaste direktno na Facebooku bez da odlaze na drugo web odredište (u HR je to najčešće YouTube). Ovim potezom Facebook se sve više okreće prema kreatorima te želi korisnike zadržati aktivnima na svojoj platformi.
TikTok Live Studio
Sredinom prosinca 2021. TikTok je najavio testiranje nove aplikacije za streaming – TikTok Live Studio. Zasada je aplikacija u testnoj fazi te dostupna u samo nekoliko zapadnih zemalja. Iz najbrže rastuće društvene mreže su najavili da će biti u desktop verziji, a omogućit će streamanje s osobnog računala direktno na TikTok. Ovim potezom TikTok se želi približiti gejmerskoj streaming sceni, a najavljeno je da će Live Studio imati različite opcije uređivanja streamova.
Twitter Spaces
Razvoj digitalnih društvenih platformi vidljiva je i kod aplikacije Twitter, točnije Twitter Spaces. To je opcija koja kreatorima omogućava kreiranje live audio streama. Ovime je Twitter dao veći prostor audio formatu, a prema najnovijim najavama na Twitter Spacesu domaćini, odnosno kreatori livea moći će snimati čitav ili djelomičan live. Nakon što će kreator uključiti mode snimanja će se na ekranima pratitelja pokazati crvena REC točkica. Time će korisnici moći znati kada se dijelovi live streama snimaju.
Iz ovih opcija je vidljivo da društvene mreže traže svoju ulogu u razvoju i širenju streaming scene. Digitalne društvene platforme shvatile su da je ona u strelovitom rastu i da se potrebno dobro pozicionirati u digitalnoj industriji. Možemo vidjeti da kroz ove opcije velike platforme rade na zadržavanju te privlačenju novih korisnika na svoje mreže, a u samom streamingu vide i potencijalan novi kanal za monetizaciju (nove pozicije za oglašavanje).