18.02.2021

Content marketing kao sadržaj koji publika traži

Piše: Iva Marić, Social Media Specialist

Uloga digitalnog u našim je životima dostigla nove visine. Aplikacije i internet upotrebljavamo u gotovo svim aspektima pa se tako i poslovanje više ne može zamisliti bez digitalnog sadržaja. Svijet se sve više povezuje i digitalizira, a vrećinu vremena provodimo – online.

Za razliku od reklamnih poruka i oglasa u tradicionalnim medijima, content marketing predstavlja sadržaj koji publika traži i želi vidjeti te u fokusu ima njene potrebe.

Content marketing podrazumijeva stvaranje relevantnog i zanimljivog sadržaja s ciljem da korisnike zaintrigiramo za brand i tek naknadno potaknemo na kupnju proizvoda ili usluge. Njegov primarni cilj nikako ne smije biti trenutna prodaja, već edukacija, informiranje i zabava potencijalnih kupaca.

Content koji stvaramo treba biti dosljedan, zanimljiv i relevantan te davati odgovore na pitanja, zabavljati i educirati. Sadržaj prije svega kreiramo kako bismo njegovali odnos sa zadovoljnim i lojalnim kupcima, privukli novu publiku, a potom takvim kvalitetnim i planiranim contentom brand postavili na višu razinu!

Bitno je upamtiti da je tek krajnji cilj content marketinga konverzija – kupnja proizvoda ili usluge.

Ovakva marketinška strategija osim što pretvara potencijalne korisnike i našu ciljnu skupinu u stalne kupce, izuzetno je važna za poslovanje kod otvaranja web shopa jer ima dugoročne SEO prednosti.

Kako content marketing predstavlja brand korisnicima?

Najvažnija stvar prije kreiranja sadržaja i interakcije s publikom je u potpunosti upoznati brand, ali i publiku kojoj se planiramo obraćati. Što bolje definiramo ciljnu publiku, to će i naš sadržaj biti kvalitetnije osmišljen, relevantniji, precizniji i impresivniji. Analiza konkurencije i njenog načina poslovanja ključna je komponenta kako bismo stvorili što inovativniji i kvalitetniji sadržaj te na temelju dobivenih informacija izradili strategiju kojom ćemo naglašavati prednosti branda.

Content marketing mora nuditi dodatnu vrijednost krajnjem korisniku – povećanu i kvalitetnu interakciju s ciljnom publikom kako bismo razvili osjećaj korelacije s brandom, privukli potencijalne kupce i od prvobitne ideje stvorili autentičan proizvod.

Uz to, za učinkovit content marketing potrebno je posvetiti pažnju kvalitetnom brandingu i točno planiranoj i definiranoj marketinškoj strategiji. Također, razvijenom empatijom i osjećajem za korisnike postići ćemo bolje međusobno razumijevanje i kvalitetniju komunikaciju.

Kako Google rangira web stranice?

Kvalitetan, autentičan, informativan i vjerodostojan sadržaj te odgovarajuće ključne riječi neki su od osnovnih faktora koji mogu pozitivno utjecati na rangiranje web stranice na Google tražilici. Prije je bilo dovoljno napisati kratki članak s donjom granicom od 500 riječi, a danas je to gotovo nemoguće ako želite postići dobre organske rezultate pretrage za tražene pojmove.

Recept za uspjeh na suvremenom digitalnom tržištu je produkcija profesionalnog i informativnog contenta uz njegovo optimiziranje prema SEO pravilima. Ljudi na tražilicama traže informacije ili pokušavaju dobiti odgovore na pitanja koja ih zanimaju. S druge strane, svaki brand želi postići što bolju posjećenost stranice, a SEO spaja upravo to dvoje. Kvalitetan SEO je jedini razlog zbog kojeg vas korisnici pronalaze na Googlu i posjećuju vašu web stranicu ili webshop. 

Ključne riječi su spoj između korisnika na tražilici i sadržaja web stranice. Upotrebom ispravnih i relevantnih riječi povećavamo broj prikazivanja web stranice. 


Content marketing i SEO se vole.

Moramo biti svjesni da SEO ne postoji bez content marketinga i content marketing ne postoji bez SEO-a. SEO kampanja ne može biti učinkovita ako se na nju ne integrira i content marketing, a content marketing isporučit će iščekivane rezultate jedino ako se optimizira prema SEO pravilima.

U kvalitetnu optimizaciju treba investirati mnogo vremena, angažmana i učestalo pratiti promjene u algoritmima pretraživanja. Jedan od besplatnih i nadasve korisnih alata je Google Keyword koji dolazi u sklopu Google Adsa i daje nam informacije o svakodnevnim pretraživanjima korisnika. Ovaj korisni tool pruža nam ideje za ključne riječi koje nam mogu  pomoći u stvaranju content i SEO sadržaja. Prikazuje ključne riječi, a uz to nam daje uvid i u mjesečni broj pretraživanja, CPC te predlaže i nove ključne riječi.

Osnovna zadaća SEO optimizacije je rangiranje web stranice, a postoji nekoliko ključnih faktora koji utječu na postizanje bolje pozicije kod rezultata pretraživanja od konkurencije:

  • Istraživanje ključnih riječi
  • Sadržaj
  • Arhitektura
  • On-site optimizacija
  • Izgradnja linkova

Pravilan izbor ključnih riječi na kojima gradimo SEO strategiju najvažniji je korak kako bismo ostvarili što bolju vidljivosti na tražilici, a također je bitno ključne riječi pozicionirati na prava mjesta:

  • link
  • naslov
  • meta naslov
  • meta opis
  • početak teksta
  • podnaslovi
  • zanimljive i optimizirane fotografije
  • alt tagovi fotografija

SEO optimizacija nije posao koji ima kraj. SEO optimizacija je kontinuiran proces koji s vremenom daje rezultate. 

Uz to, i blog postovi pomažu boljem pozicioniranju weba na tražilici samo ako daju relevantne odgovore na pitanja koje korisnici pretražuju. Pisanje bloga je prilika za primjenu raznih On-site SEO taktika pomoću kojih web ima priliku što bolje se pozicionirati na tražilici i tako privući veći broj korisnika.

Budućnost digitalnog marketinga je nemoguće zamisliti bez kvalitetnog, efikasnog i atraktivnog sadržaja, a jedini pravi cilj kvalitetnog content marketinga je stvaranje bliskog odnosa s ciljanom publikom koja će se onda odlučiti na vaše usluge.

Jedini recept za dugoročni opstanak na digitalnom tržištu jest produkcija kvalitetnog i edukativnog contenta uz njegovo optimiziranje prema SEO pravilima.

Akterpublic