01.03.2024

Društvene mreže i AI

Umjetna inteligencija i social media marketing – par iz snova!

Piše: Akterpublic

U posljednjih nekoliko godina, utjecaj umjetne inteligencije na društvene mreže postao je toliko sveprisutan da uvelike definira način na koji komuniciramo, konzumiramo sadržaj i poslujemo u virtualnim zajednicama, od automatske moderacije sadržaja i personaliziranih prijedloga do oglasa koji nam se pojavljuju.

DRUŠTVENE MREŽE I AI – PAR IZ SNOVA

Svaka društvena mreža koristi AI kako bi funkcionirala i poboljšala nam korisničko iskustvo. AI diktira što će se pojaviti na feedu, moderira content, ali i sugerira sadržaj i profile koji bi nam se mogli svidjeti.

Olakšava social media marketing, jer daje dubinu podacima koje nam serviraju platforme, na temelju kojih kreiramo sadržaj koji je *zapravo* vrijedan publici. Ono što korisnici pišu, objavljuju i komentiraju dobiva smisao, a na temelju toga social media manageri publici mogu poslužiti ono što ona želi.

A kako to utječe na nas, social media managere?

Ako se dobro iskoristi, umjetna inteligencija može postati produžena ruka koja pomaže u povećanju produktivnosti i učinkovitosti na popularnim platformama.  

Veličina tržišta umjetne inteligencije na društvenim mrežama procijenjena je na 2.19 milijardi dolara za 2024. godinu, a očekuje se da će do 2029. doseći 7.25 milijardi dolara, sa složenom godišnjom stopom rasta od 28,04%.

ZA ŠTO MOŽEMO KORISTITI AI ALATE?

AI alati za društvene mreže već sada pružaju značajne mogućnosti i prednosti marketingašima i trenutno su najkorišteniji za:

  • copywriting, grafike, vizuale, video
  • content management: planiranje, zakazivanje i objavljivanje postova
  • performance analizu podataka, izvještaje i prijedloge za strategije
  • analizu publike, sentimenta i slušanje (social listening)
  • personalizaciju poruka i preporuke proizvoda
  • chatbotovi za razmjenu poruka s publikom (instant messaging)
  • i još mnogo toga…

Umjetna inteligencija i social media marketing su u vezi!

Na tržištu je dostupno pregršt alata koji pomažu u moderiranju društvenih mreža i kreiranju sadržaja uz pomoć umjetne inteligencije. Ako već ne koristite neki od alata, spomenut ćemo par koji vam mogu pomoći oko svakodnevnih zadataka.

Canva je jedna od najpoznatijih platformi za grafički dizajn za sferu društvenih mreža, a predstavljanjem Magic Studia koji koristi umjetnu inteligenciju su proširili svoje alate za stvaranje vizualnog i tekstualnog sadržaja.

Brandwatch pruža sveobuhvatne značajke za social listening, analizu trendova, uvide u sadržaj, zakazivanje i objavljivanje, praćenje učinka i izvještaje. Također ima značajke za upravljanje influencer marketingom.

Lately koristi AI kako bi pretvorio dugačke i velike sadržaje u nekolicinu manjih, optimiziranih objava za društvene mreže. Izvrstan alat koji štedi vrijeme.

ChatGPT postao je sinonim za umjetnu inteligenciju i iako nam ne može direktno pomoći s moderiranjem sadržaja, itekako može biti koristan za njegovo kreiranje. Od ideja, prijedloga, uputa, pa na dalje…

Circleboom publish je game changer u svijetu AI powered alata za društvene mreže. Besprijekorno integriran s ChatGPT-4 nudi različite generatore objava za Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest i Google Business profile.

Hootsuite i Emplifi I jedan i drugi su poznati AI alati za upravljanje različitim social media platformama. Mogu se koristiti i za praćenje kampanja i analizu rezultata.

Na tržištu postoji puno izbora, stoga je bitno odabrati onaj alat koji odgovara našim ciljevima i poslovnim opterećenjima, jer je njihova svrha olakšati jednostavne zadatke, potaknuti kreativnosti i optimizirati rad. Bilo da trebate „asistenta“ za pisanje copyja, objavu postova, oglašavanje ili analizu publike, AI alati mogu biti dobar odabir kada želimo unaprijediti marketinšku strategiju i ponuditi novu vrijednost klijentima.

Koriste li vi AI pri obavljanju svakodnevnih zadataka?